söndag 17 januari 2016

Att flytta hem

Oftast tänker jag inte på det på det viset, att jag har flyttat hem igen. Men ibland, som idag, när vi gjorde utflykt till rekreationsområdet där jag gjort otaliga joggingrundor som osäker tonåring och spenderat ett flertal friluftsdagar genom att springa vilse under orienteringen, då blir det väldigt tydligt att det är just det jag har gjort. Och jag måste säga att det förvånar mig hur hög grad mysighet och hur låg grad ångest det är förknippat med det hela. Vi trivs här. Jag trivs här!


2 kommentarer:

  1. Det låter underbart!
    Och köpa hus alltså ... vilken grej det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här med husköp. Vi säger det fortfarande varje dag tror jag, vilken tur det är att vi slog till, hur bra det känns, huslivet. Och vad jag längtar till våren nu när man får börja greja i trädgården, iiiiiiii!!!

      Radera