måndag 28 april 2014

Vab måndag

Förutom magknip som kommer och går så är det som vanligt med den lille broren så idag vab:ar jag med pigga barn och en aning dåligt samvete.
Som jag saknar det från tiden då någon av oss var hemma på heltid, det där att det inte var så noga med allmäntillståndet. För det här ständiga spekulerandet är ingen hit alltså. "Är han helt frisk? Orkar han gå till förskolan? Borde vi vara hemma en dag till?" Är jag det minsta tveksam väljer jag alltid stanna hemma för säkerhets skull. Och så blir det dåligt samvete istället. "Hade han kanske orkat idag? Jag/Martin kunde kanske ha jobbat istället?"
Aja. Nu är vi hemma i alla fall hur jag än vrider och vänder på det och mest känns det rätt i alla fall. Jag slipper gå med orosklump i magen på jobbet och har dessutom hunnit klämma in lite pill med bilderboken.
Jag har satt ihop illustrationerna i ett dokument för att få en känsla för hur bokens uppslag kommer se ut.
Mycket bra kommer det se ut känner jag nu!
Kajsa Lind alltså, jag säger bara Kajsa Lind. Lägg det namnet på minnet gott folk för jag har en stark känsla av att hon kommer synas både här och där i framtiden, så talangfull att man nästan blir matt!





4 kommentarer:

  1. Precis som vi kommer se den där Karin Jacov både här och där litevarstans!!! M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pöss på dig! (men jag vet inte jag...)

      Radera
  2. Men åh! Så fantastiskt att kika in här och mötas av denna hyllningen, tusen tack! Och håller med ovanstående, tror minsann att ditt namn kommer att synas på mer än en bok i framtiden!! :) Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket välförtjänt hyllning! Tack själv! Jag vet inte jag som sagt, men jag hoppas innerligt på att vi kommer att få fortsätta med vårt Malte-samarbete! Kram

      Radera