tisdag 29 april 2014

Hjälp!

Vad har jag gett mig in på? Är jag lite galen?
Lite så tänker jag idag. Kring det här med boken alltså.
En utvald skara har ju läst och tyckt om, mycket. Men det är ju också människor som redan tycker om mig.
Det är så väldans svårt att se på sina ord så som andra ser dom. Jag har ju ältat dom om och om igen, knådat och knådat den där lille texten, smakat på resultatet och knådat om igen.
"Det är för många ord, det är för tunn historia, varför ännu en pojke i huvudrollen, en bland alla andra." och en massa annan kritik kan jag redan inbilla mig från framtida tyckare.
Och så tänker jag på mina idoler, magiska bilderboksskapare som Pija Lindenbaum, Emma Adbåge, Maria Nilsson Thore och Lisen Adbåge tillexempel.
Då blir jag kallsvettig och vill gå och ställa mig i hörnet och skämmas. Typ.

Ska vi va?      När Åkes mamma glömde bort
 Leni är ett sockerhjärta   Sven käkar mat
Petras prick   Treo, Enis och en till
Koko och Bosse   Stor-Emma

4 kommentarer:

  1. Release-nerver ;-) I know the feeling. När är det utgivning?

    SvaraRadera
  2. Ja fy attan! Skönt att höra att vi är fler som tvivlar emellanåt! Release datum är inte bestämt än, men antagligen juli/augusti någon gång.

    SvaraRadera
  3. Så där känner säkert alla som ger ut en bok/film/skiva, kan jag tänka mig. Jag skulle ha varit livrädd! Men du, din bok kommer säkert att vara helt grym! Och om alla inte fattar det för du skriva en till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vi bestämmer så, att den är grym helt enkelt! Kram!

      Radera