lördag 5 april 2014

Det bidde en tummetott. Typ.




Jag hade så stora planer för min lille symaskin förra året. Köpte härliga trikåtyger och sömnadsböcker och hej och hå. Oj vad jag skulle sy. Hela garderoooober till mig och killarna.
Hrm.
Det blev några tischor och några thigts till barnen. Sen tog det liksom stopp. Det är ju så himla krångligt jämt jö och sy. Fast roligt också när man väl sätter sig det måste erkännas.
Idag drog jag fram gamla bettan i alla fall en liten stund. Så gott som alla Ebbes byxor har hål på knäna helt plötsligt, så det blev lite lappande av ett par joggingbyxor och så slängde jag på en jeansficka från mina gamla mammabyxor också. Himla återbrukigt och käckt av mig. Tyckte jag. Ebbes reaktion var rätt ljummen.
Annars har det varit loppispremiär idag, ett riktigt vårtecken!
Vi bor precis mitt emot Dalens idrottsplats där det är bagageloppis från nu till oktober typ. De första gångerna vi går känns det alltid spännande och vårigt och härligt. De sista för säsongen känns det oftast tvångsmässigt och ganska tröttsamt. Men då är då och nu är det nu, så än så länge spännande, vårigt och härligt alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar