onsdag 16 april 2014

Att vara ledig utan barn...

... är ju skitstressigt ju! Kan inte riktigt skaka av mig den där "jag måste passa på att..." känslan.
Har kört några maskiner tvätt, shoppat lite kläder, handlat allergimediciner och innehåll till barnens påskägg.
Men det ÄR superlyxigt att kunna göra allt det där i lugnt tempo, dricka kaffe framför morgonnyheterna, måla naglarna, äta go-choklad helt öppet på en onsdag, tillexempel.
Och så att längta efter de små galningarna förstås. För jädrars vad jag längtar nu.
Det är fint faktiskt.
Nu ska jag sätta mig vid datorn och i alla fall eventuellt kanske börja skriva på ett nytt Malte manus som är en aning based on a true story och kommer att handla lite om döden och löss. Tror jag.






1 kommentar:

  1. Oh! Känner igen mig i denna passapåkänsla. Alltid samma!
    Och jag känner igen mig lika mycket i dina tankar kring intervjuer. Vill ju sprida lille bok till hela världen, men nervigt. "Mycket snack om mig bara", sa jag till Henrik efter den ena. :)

    Glad påsk och kram!

    SvaraRadera