måndag 4 augusti 2014

Semester 2014, du får med beröm godkänt!

Tiden har som vanligt gått alldeles för fort, men vi har också hunnit med en hel del. Veckan på Gullholmen, två vändor med båten, hemmahäng, både själva och med annat fint folk på besök. Så mycket solsken, så många glassar, så mycket värme, så många kalla öl, så mycket bad, en sexåring som lärt sig vissla och simma själv med armpuffar (fyra simtag utan!) och en treåring som slutat med blöja.
Min semester är visserligen inte slut, jag och grabbsen är lediga den här veckan ut också. Men på onsdag ska vi börja skola in storebror på fritids och Martin har börjat jobba idag, så det känns liksom ändå lite över och förbi. *sorgsen suck*
Lite oro inför den halva av året som ligger framför oss har börjat krypa sig på. Hur fadiken ska vi få ihop det här med lämna och hämta och kvällsmöten och hej och hå egentligen nu när jag också ska jobba heltid och SKIFT dessutom!?! Och så boken, BOKEN för sjutton gubbar! Den kommer ju snart. Hur tänkte jag där då!?! Att säga att jag är obekväm med att stå i centrum är en kraftig underdrift, men jag vill ju så förtvivlat gärna att många, många, många ska läsa om Malte. Och tycka om. Hur ska det gå ihop hade jag tänkt mig då!?!
Många frågor som börjar hopa sig. Noll, nada, niente svar på dom dock.
Nej, nu ska jag djupandas, titta på lite fina bilder och kapsla in värmen, solen och skratten från den här semestern. Konservera, spara, för att plocka fram i vintermörkret.
Sen ska jag sätta på kaffe och värma rabarberpaj. Allt ordnar sig, hakuna matata osv, osv.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar