onsdag 6 augusti 2014

AnnaKarin Lindgren, var du än är, vem du än är, gu vad jag gillar dig!!!

Vi har fått läsa den första recensionen, ett lektörsutlåtande från Btj (Bilbliotekstjänst). Och jeeedrar, vilket utlåtande sen. Förkyld som skam är jag men det kvittar lika just nu. För HÖR här bara på dessa go'bitar av vad lektören AnnaKarin Lindberg tyckte:

"Malte Modig är en klok bok om att vara helt vanligt rädd, när "räddet" tar över. Texten av Karin Jacov är full av kluriga, roliga och filosofiska formuleringar som faller naturligt. Kajsa Linds bilder är enkla, naiva och uttrycksfulla och tillför texten ytterligare känsla /.../ Boken beskriver, ur ett barns perspektiv, ett dilemma med en existentiell klangbotten blandad med en välformulerad humor. Jag tror många barn kan känna igen sig i den här historien."

Lycklig.Som.Ett.Barn.På.Julafton.

Eller kanske femtio barn förresten, hundra, en miljon!?! Äsch, det går inte att mäta. Men ni fattar, JÄTTE!!!

10 kommentarer:

  1. Det har vi ju alltid sagt. Du kan komma hur långt som helst med dina fina/bra ord.
    Mam and Dad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är så glad och tacksam för att ni alltid tror på mig!!! Utan er hade det ju inte ens blivit nån bok. Pöss!!!

      Radera
  2. Åh, grattis!! Det måste kännas helt fantastiskt, hurra! Heja er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Ja det gör det verkligen, helt galet!!! Hur går det med ert bokprojekt?

      Radera
  3. En helt logisk recension. Allt annat hade varit konstigt. Det är nämligen en heeelt fantastisk bok som jag längtar efter att få fingra på och läsa i. Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK darling, du är så goooo!!!! Kramar!!!

      Radera
  4. Nu fick jag en sån där klump i halsen igen... Kram Lill-Strumpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulle dig, syster yster! Jag blev helt vimmelkantig igår. Mycket jobbig kombo att vara pirrigt glad och uppspelt samtidigt som man är gööörförkyld och egentligen ganska matt!

      Radera