måndag 17 februari 2014

Nu kan jag säga B!

För när vi kom hem väntade förlagsavtalet i posthögen, påskrivet av alla parter så nu kan jag berätta!
Att min berättelse heter "Malte Modig" och att den kommer bli bok hos Idus förlag, förhoppningsvis någon gång till sommaren.
Den handlar om en pojke, Malte, som är rädd för ganska mycket och funderar på om det verkligen är ok när man heter Modig i efternamn och allt, och om hans bästis Märta som inte är rädd för någonting, fast hon bara heter Svensson. Det är en vardagsnära berättelse om mod, rädslor och vänskap.
Illustrerar gör Kajsa Lind, och som hon illustrerar sen! Jag är så obeskrivligt glad för att hon gillade mitt manus och ville hoppa på det här projektet!

3 kommentarer:

  1. Men åh, det låter som en underbar berättelse, ser fram emot att lösa den för Elly så småningom!

    SvaraRadera
  2. Grattis, så himla häftigt och roligt!! Måste vara en magisk känsla verkligen. Dessutom låter det som en klok och fin bok, köper den gärna till mina kusinbarn när den kommer! (Och till mina ungar sen när jag har några :))

    SvaraRadera
  3. Tack Fifi och Johanna! Blir så himla himla glad för ert stöd och er entusiasm, hela vägen in i hjärteroten!!!

    SvaraRadera