måndag 2 juni 2014

Ooops

Idag har vi haft studiedag på jobbet. Bland en väldans massa andra saker så gick vi igenom läget till hösten och hastigt och lustigt bestämde jag mig för att gå upp i tid och jobba heltid efter sommaren istället för 80% som jag gör nu.
Bye bye lediga onsdagar alltså.
När jag ser det så här svart på vitt får jag ju lite svårt att andas alltså, men mest känner jag mig ändå nöjd med beslutet.
För. Ebbe ska börja förskoleklass och är inte så noga längre med hemmadagar, kompisarna hägrar istället. Och istället för ett (ganska trökigt) pass varje dag som jag har nu kommer jag jobba skift och därför sluta tidigt en eller två dagar i veckan samt inte alltid lämna och hämta vilket jag nästan gör nu. Och så kommer det ju märkas på lönen förstås, vilket faktiskt helt krasst känns ganska efterlängtat efter två föräldraledigheter, en termins studier och boksatsning.
En hel del på plussidan ju.
På minussidan är egentligen bara två punkter. Att det blir ett himla pusslande så fort Martin är iväg med jobbet vilket ju händer titt som tätt och, tja, det där att jag får lite svårt att andas av att tänka på't då.
Ehum. Ja. Vi får se hur det blir. *ler krampaktigt och kramar hårt på mina små göllungar som jag inte riktigt vill ska bli stora och inte vilja vara med mig vareviga sekund*

5 kommentarer:

  1. Det där pusslandet ja. En av de dör grejerna som jag inte fattade ett dyft av innan jag fick barn. De där tidiga dagarna låter underbara, de kan nog kompensera för en hel del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller kompensera, nu lät det ju som om du skulle göra nåt dumt, jag menade bara att de nog är fina att ha!

      Radera
  2. Jo men jag håller med! Det kompenserar, med råge! Och pusslandet ja, ibland tänker jag att bi borde flytta till ett billigt litet torp på landet nånstans och leva på egenhändigt odlade morötter bara för att slippa det! Och ibland flyter allt på och livet leker och då flyger tankarna på en alternativ livsstil sin kos!

    SvaraRadera
  3. Det kommer säkert att bli bra men de där trötta dagarna när allt bara går fel får i alla fall jag lust att lämna både man och barn för en ensam bungalow i Thailand eller något. Det går ju alltid att ändra igen också om det känns som att det inte funkar! Låter ändå som att det är mer positivt än negativt!

    SvaraRadera
  4. Precis, går ju att ändra också, och en sån där bungalow skulle man ha runt hörnet alltså!

    SvaraRadera