lördag 7 juni 2014

Festligheter och en sjuhelsikes massa snor

Igår åkte vi till Martins föräldrar och spenderade kvällen på nationaldagsfirande i hembygdsförenings regi, i en gammal kvarn. Det bjöds på massa gamla häftiga prylar att spana in, god mat serverad på planka, öl och vin för 25 kr glaset, cool jazztjej och trubadur duo som spelade live samt dansbandsdisco där våra barn rockade loss som aldrig förr! Det var mycket trevligt!
Idag tog min mes-snuva sig tillslut i kragen och förvandlades till en riktig förkylning och jag ligger nedbäddad sedan några timmar tillbaks medan de andra dricker San Fransisco och snacksar.
Det får inte riktigt lika många trevlighetspoäng. Faktiskt.

5 kommentarer:

  1. Låter som ett trevligt firande! Och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det var det verkligen! Och tack, mår redan mycket bättre. Vad roligt med en ny besökare! Kikade förstås genast in på din blogg och insåg att jag vart inne på din pärlplatteblogg massor av gånger och oh:at och åh:at över allt fint där!

      Radera
  2. Jaha, vad roligt att du hittat den :) Skönt att du mår bättre!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ha hittat din blogg! Saknar fortfarande dina underbara brev. Du har en sådan förmåga att uttrycka dig i skrift och det är en fröjd att läsa. Ser med spänning fram emot att läsa din barnbok för mina barn och säga att jag brevväxlat med hon som skrivit den:). Har också en blogg men den är lösenordsskyddad och lösen kan fås via mail. Kram / Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej Ingela! Vad kul att du hittat hit! Och vad gullig du är, ja, visst kan man sakna det där brevväxlandet från barndomen, kanske delvis därför man bloggar, som något slags substitut på sätt och vis. :-) Du får jättegärna maila mig lösenordet på karinjacov@hotmail.se , vill så gärna titta in på din blogg! Kramar!

      Radera