söndag 1 juni 2014

Inga konstigheter alls

Först vaknade Agust och tassade in till oss. Men han glömde nappen och den skulle prompt hämtas, eller alltså, den skulle jag prompt hämta. Lite knöl och lite bök och så somnade vi väl om till slut tror jag. Men då ropade Ebbe. Upp igen och ner i Ebbes säng. Sen sov jag så gott som det går när man delar 90-säng med en yvig snart sexåring.
Vid 7.00 kom Agust och ville också gossa in sig. Då vaknade Ebbe förstås. "Är vi TRE nu!? Det här är MIN säng!"
Ebbe hade drömt mardröm, om träskmonster. Agust hade drömt om Gargamel från smurfarna. "Gargajmel är så himla dym, visst Ebbe?"
Nu är Ebbe kalasklädd, med slips och allt. Han vill att jag ska hjälpa honom att hitta snygga strumpor. För han ska på kalas idag. Kl 16.30. Nu är klockan strax före 8.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar