onsdag 25 november 2015

Psst!

Jag borde vänta tills avtalet är påskrivet och klart, men det går bara inte, JAG KAN INTE HÅLLA MIG LÄNGRE! Kapitelboksmanuset ska bli en riktig liten kapitelbok! Som man kan bläddra i, titta i, sniffa på och ja, läsa förstås. Iiiiii!
Det är Idus förlag som gett ut Malte-böckerna som kommer ge ut även den här boken. Den har 16 ganska korta kapitel och passar för barn mellan 6-10 år skulle jag tro, att läsa själv för den som knäckt koden eller som högläsning för de yngre. Titeln är "Sassa brassa Mandel-Kakan!". Huvudpersonen är Kakan som är nästan 9 år och det handlar om handboll, om att bli osams med sin bästis och om att våga ta plats.
Och, OCH! Kajsa Lind ska göra illustrationer och omslag till boken! Och, OCH! Hon har redan kommit igång och det blir SÅ FANTASTISKT BRA!
Märks det att jag är "lite" exalterad över alltihopa? Det är jag nämligen! FAST MYCKET!

14 kommentarer:

  1. Herregud människa vad du producerar i rask takt! Fantastiskt, stooort grattis!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi! Ja, nu har det rullat på ett tag. Hoppas, hoppas, hoppas det får fortsätta så ett tag till. Så himskans rolig, den här bok-blir-till-processen!

      Radera
  2. Vad kul, grattis! Ger mig pepp att fortsätta med mitt något mer omfångsrika manus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så klart du ska fortsätta! Vad är det för manus? Målgrupp? Spännande!

      Radera
  3. Helt fantastiskt, vi är så stolta över dig!! M

    SvaraRadera
  4. GRATTIS KARIN!! Så himla roligt. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Grattis & heja dej! Du är bäst. Kram /L

    SvaraRadera
  6. Underbart! Ser så mycket fram emot att läsa boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad jag hoppas att du ska tycka om den också! Kram!

      Radera