söndag 29 november 2015

Helg

Och fullt upp. Vi har inte en endaste helg, resten av året, som är helt oplanerad. Jag kan få lite panik av sånt. Fastän det är roliga saker.
Den här helgen har vi röjt stök och fixat fram adventsljusstakar, vi har varit på familjemiddag hos mina föräldrar, Martin har bytt till vinterdäck på båda bilarna, jag och Ebbe har bakat lussebullar till julfesten på skolan och jag har målat taklister och tak i det som ska bli bibliotek/läs och skrivrum.En gång har jag målat. Vi blev preciiis färdiga med lussebullarna så meningen är att jag ska ta andra omgången målning nu. Och jag ska det. Jättesnart ska jag det. Fast egentligen vill jag gosa ner mig i soffan och läsa bok hos Ebbe och Agust som sitter och tittar på TV. Det är nästan så att jag vill gråta en skvätt när jag tänker på hur mycket jag vill det istället. Och det säger en del om mitt grundtillstånd just nu. Inte helt balanserad om en säger.
Förbannade mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar