onsdag 11 november 2015

Årets mamma

Blir inte jag i alla fall. Det insåg jag när jag upptäckte att man skulle ha anmält sitt barn senast i måndags till bokkalaset på biblioteket som Agust sett fram emot och pratat om de senaste veckorna. Och det hade jag alltså inte gjort, anmält mitt barn. (På grund av tillfällig sinnesförvirring?)
Jag slängde mig (ja, bokstavligt) på telefonen och ringde till bibblan, men det var fullt. Aj mitt hjärta vad ont det gjorde och som jag skämdes när jag erkände min tabbe och barnet bröt ihop i stilla gråt.
Som nödlösning slängde vi in en tur till bokhandeln innan vi hämtade storebror på skolan och Agust fick välja vilken bok han ville. Han valde en av Lisa Bjärbos Ivar-böcker till sig och senaste LasseMaja till Ebbe. Och sen fikade vi kladdkaka med grädde på fik tillsammans allihop. Sen blev det bättre. "Men jag är fortfarande lite ledsen mamma för att jag missade bokkalaset..." sa han i bilen på väg hem. Älskade lille bibliofil.

2 kommentarer:

  1. Ååh gud vad jobbigt - inte minst för dig. Så lätt hänt ju!! Bra plåster på såren i alla fall, och du är såklart en fantastisk mamma :)

    SvaraRadera