måndag 16 februari 2015

Läslust

Kanske är det för att jag just nu jobbar heltid med ett projekt som har som mål att öka läslust, kanske är det ljuset som så sakteliga börjar ta över mer och mer av dygnets timmar, vad vet jag. Men jädrar i min lilla låda vad jag läser! Eller längtar efter att läsa.
Läste ut Den femte vågen av Rick Yancey i helgen (som var SÅ mycket min kopp te!) och när den hade fräckheten att ta slut gick jag raskt vidare till Gone girl av Gillian Flynn (den blev ju en snackis och jag tyckte mycket om hennes Mörka platser så förväntningarna är höga). De var egentligen tänkta som semesterlektyr, men nu när jag är på g så kände jag att det var säkrast att skaffa lite back-ups. Det är ju för tråkigt att stå där med världens lässug och inte ha något lockande i hyllan.
Så, oj vad jag klickade på igår:

Det oändliga havet Boktjuven Låt vargarna komma

Döden på en blek häst   Gökens rop   För evigt

Borde räcka ett tag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar