tisdag 10 februari 2015

Är det inte det ena så är det det andra

Helt plötsligt mer eller mindre ramlade lite skrivtid i knät på mig.
Så, skrivtid check! Skrivlust däremot, nja, not so much.
Jag har öppnat manuset ändå och skrivit ett par meningar. Jag vet att det är så här jag måste göra om det ska bli något. Skriva så fort tillfälle ges vare sig jag känner för det eller inte. Men jag är så himla dålig på att pressa ur mig text när inte känslan finns där. Och som vanligt läser jag igenom det jag trots allt fått ner än så länge och undrar hur i hela världen det gick till då? Var jag inblandad verkligen?
Nej, nu får det bli lite kaffe och sen ska jag försöka pressa ut några ord till. Då'rå.

4 kommentarer:

  1. Det är svårt att pressa fram text när inte känslan finns. Men har man skrivtid så kanske det kan bli något i alla fall. En kopp kaffe kan göra susen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kaffet bidrog till några stycken till!

      Radera
  2. Tänker att jag bearbetar något när orden inte riktigt vill ut. Och sedan släpper det förhoförhoppningsvis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Alltid hittar man något att pilla med och förhoppningsvis kommer det lite annat också av bara farten. Det här är första gången som jag försöker mig på något annat än bilderboksmanus, så det är verkligen nya erfarenheter varje gång jag öppnar dokumentet. Ska bli väldigt spännande att se ifall jag får ihop'et i slutänden!

      Radera