onsdag 22 januari 2014

Thank god it's onsdag!



Här kommer senaste nytt från det alternativa universum där jag ska bli med bok.
Jag har precis skickat iväg ett mail till förlaget om att jag efter mina tusen frågor och deras mycket tålmodiga och trevliga svar utan tvekan tackar ja till erbjudandet om att ge ut min bok hos dem.
Nästa steg är att välja illustratör och jag ska som det verkar få några förslag att tycka till om.
Nu kunde jag lika gärna ha skrivit att Enhörningen Bananblomma har bjudit in mig till middag i det magiska slottet av kristall beläget vid regnbågens slut för, tja, det känns liksom som att de här två sakerna har lika mycket verklighetsförankring och trovärdighet i mina öron!
Men, men det lär väl visa sig så småningom om allt det här bokäventyrliga visar sig vara hallucinationer eller inte.
Annars i den helt verkliga världen har vi ledig dag och har redan hunnit med ett mastodont sammanbrott från 5-åringen som nu kramats och pratats bort, jag dricker kaffe i muminmuggen, det byggs Lego och kollas på barnkanalen i kalsonger/pyjamas/myskläder och på eftermiddagen ska vi möta upp några förskolekompisar som också är lediga idag inne i stan. Café och Bamse på bio.
Snajsigt!

2 kommentarer: