lördag 27 september 2014

Bok-helg!




I fredags var jag i himmelriket! Mitt himmelrike. Jag spenderade dagen med att springa mellan olika seminarier på bokmässan, de flesta om barnlitteratur på olika vis. Som jag trivdes!
Sen bar det raskt iväg till lilla Jäla, min mans barndomsby på landet utanför Falköping, och konstrunda. Jag stod i Jälas härliga gamla kvarn med ett litet bokbord, sålde några böcker, mumsade urgod gulaschsoppa och köpte mig ett par fina raggsockar. Det var trevligt!
Och imorgon är det dags att hänga på bokmässan igen. Då ska jag stå i Idus monter A02:52, mellan 9-11. Så är ni där måste ni komma förbi och säga hej. Faktiskt!
Nu ska jag ladda. Med sushi och Ben&Jerry-glass.


4 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att jag inte hann förbi montern. Vi var inte på mässan förrän efter 11. Hoppas du hade kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul! Vi kanske ses nästa år! :-)

      Radera
  2. Nästa år kommer jag def och besöker dig! Så himla roligt att det går bra för dig och Malte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's a date! Både jag och Malte kände oss ganska små i det stora bokhavet på mässan, men många bibliotek har köpt in i alla fall och det känns roligt, då kommer den ju bli läst förhoppningsvis lite här och där i landet. Och du, som jag håller tummarna för att ni slipper vänta på bebisen till den 10:e!

      Radera