söndag 7 september 2014

Helg, björk, bambu och lite skriv


Vi klarade oss igenom veckan och lite snuviga och hostiga men mycket glada genomförde vi helgens plan på övernattning hos mormor och morfar för killarna och restaurangbesök med fina vänner för mig och Martin.
Killarna plockade svamp, lekte i vattenspridare och var på lekplats. Vi var på Frölunda torg och strosade och gladde oss åt det faktum att ingen av alla de skrikande barn som fanns där tillhörde oss. Sedan tog vi lunch på Red Lion (jag åt veggo burgaren som var väldans smaskig!), hann med lite hemmaslapparhäng och bubbeldrickande för att slutligen bege oss till Vegagatan och Björk och bambu. Det var spännande och goda rätter och härligt att få prata ikapp lite med de fina vännerna.
Idag fick jag ett ryck och började skriva på ett nytt bilderboksmanus. Jag tänker mig att detta också ska bli en serie, med andra små människor i huvudrollerna. Jag har haft själva grundidéen i huvudet länge men inte ägnat mig så mycket åt detaljerna, men det flöt på bra ändå. Tre uppslag av tolv skrivna. En bra början i alla fall, så får vi väl se om jag lyckas få ihop en helhet med början, mitten, slut, och tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar