onsdag 17 september 2014

Ynk-varning!

För det är mycket ynkande på den här mamman idag. Och med mycket menar jag JÄ-HÄTTEMYCKET.
Jag som hade tidigt pass idag och solen som skiner och allt. Skönt, tänkte jag. Skönt att hämta mina barn när halva dagen fortfarande är kvar, skönt med sol, skönt att vi kan hitta på något tillsammans, lapa solsken på promenad till exempel.
Istället blev det bara pannkaka av alltihop. En 6-åring som blir skitförbannad för ett litet nej, och en mamma som till slut tappar det totalt och skriker att mamman snart skiter i allt och flyttar någon annanstans för jag orkar fasiken inte mer, så får ni skaffa en annan mamma, för den här har fått nog och HÖR SEN, så att bilrutorna skallrar.
Mysigt. Charmigt. Moget.
Fast tvärtom då.
Det blev bara pannkaka av alltihop och jag vill bara gråta. Det här med att jobba heltid med ett jobb som består till 99% av konfliktlösning just nu, det funkar inget vidare med att vara förälder till en 6-åring och en 3-åring som turas om att bli skrikarga på löpande band, istället gör det livet till en enda grå, ledsen - och trötthetssörja just nu.
Som sagt var. Ynk, ynk, ynketi-ynk...

2 kommentarer:

  1. Inte för att det är nån som helst tröst när man känner sig så där liten och dålig......men vi är många som sitter i samma båt. Och till kvällen så är det ändå två ungar som älskar oss nåt vansinnigt och vi dem!!!! Styrkekramar m ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite bättre känns det faktiskt, att veta att det blir så för andra också ibland. Nya tag imorgon, imorgon ska jag försöka vara mysig, charmig och mogen. Istället för tvärtom. Kram!

      Radera