söndag 5 oktober 2014

Malte här och där

Ja, så har vi varit på bokmässa, Malte och jag. Det var roligt! Framförallt att prata med de andra som också gett ut böcker på samma förlag.
Men vi kände oss väldigt, väldigt små i bokhavet, både jag och Malte tror jag.
Därför känns det så väldigt, väldigt bra att spana efter bibliotek som köpt in "Malte Modig". För det är jäääättemånga faktiskt. Och det är så himla roligt att veta att i exempelvis Nottebäck och Älvkarleby och en massa andra ställen som man inte ens visste fanns, så finns boken hemma hos någon.
Den blir läst! Hurra!
Annars har jag i veckan ägnat mig åt mitt nya projektjobb samt åt att vara jätteförkyld.
Projektet känns som en riktig utmaning, svårt men roligt! Det känns konstigt att inte ha en massa barn omkring sig hela tiden. Jag har länge tänkt att jag behöver paus från just den delen av mitt yrkesval, men nu när jag har det känner jag att jag nog kommer sakna just det ganska mycket, ganska snart.
Förkylningen känns bara blä. Framförallt det som alltid, alltid, oundvikligen utan undantag kommer när förkylningen klingar av för mig, hostjäkeln. Jag hostar och hostar och hostar. Och hostar lite till.
Det är sådär.

2 kommentarer: