lördag 4 april 2015

Glad påsk!

Påsken firar vi traditionsenligt hos svärisarna som bor på landet utanför Falköping. Det är soligt men kallt och vi äter gott och har det fint.
Jag har hunnit jobba två dagar på min nya arbetsplats och det känns som en väldigt bra förskola. Alla känns engagerade och öppna och trevliga, det är en bra stämning i huset och det finns bra rutiner för saker och ting. Frid och fröjd alltså. Om det inte hade varit så att jag saknade projektjobbet så in i bänken. Friheten och böckerna. Det fattas mig. Det gick upp och ner under projektets gång. Det började i frihetseufori, gick över till frustration och abstinens efter omedelbar respons på min arbetsinsats, för att sluta i enorm tillfredställelse över att få ägna dagarna åt min bästa grej, böcker och läsning, och över att fin respons på vårt arbete började droppa in. Jag vill ha mer av allt det där.
Buhu, vilket i-lands problem. Jag hör ju själv hur gnälligt det låter. Jag ska ta och käka lite godis och skärpa till mig. Och kanske försöka göra upp en briljant handlingsplan över hur jag ska kunna få ett jobb som känns så rätt igen. Ja, vi säger så.
Glad påsk hörrni!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du saknar projektjobbet - låter verkligen som mitt drömjobb också! Men det ena kan leda till det andra ... du vet. Toppen att vara på en god arbetsplats under tiden. Glad påsk! Har nog ätit lite för mycket godis nu ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, man vet ju aldrig vad som dyker upp, nu vet jag lite mer vad jag vill i alla fall, vad jag ska hålla ögonen öppna efter. Hoppas ni hade en bra påsk! Och godiset ja, HJÄLP, sockerchocken! Måste skärpa mig nu!

      Radera