lördag 29 mars 2014

Kära dagbok

Idag har jag:

1. Vart på liten shoppingtur med bara Agust. Det var jättetrevligt. Extra trevligt var att alla andra barn i skoaffären uppförde sig som vildar medan Agust var en liten ängel. Sånt piggar ju alltid upp!

2. Sått ruccola, spenat, sallad, rödbetor och morötter i två stackars pallkragar. Förra året gick det sådär med skörden så spänningen nu va!

3. Ägnat en stor del av dagen åt mitt hår som först blonderades och blev jäkligt gult, så gult faktiskt att jag klippte rak lugg för första gången i livet i rena förskräckelsen. Imorn blir det jag som ilar till affären och köper silverschampo och tvättar ca 42 gånger. Minst!

4. Nästan dött lilla nostalgidöden när jag och Ebbe började med min högt älskade gamla "Mimmis bok" av Viveca Lärn, sån enorm lycka detta att ha bokälskande barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar