fredag 21 mars 2014

Biznizwoman?

Det var inte läskigt hos företagsrådgivaren. Inte alls faktiskt, hon bjöd på kaffe och skrattade åt att jag trodde att man skulle ta av sig skorna och jag ursäktade mig med att jag jobbar i förskola annars och inte riktigt vet hur man för sig i den vanliga världen, (till mitt försvar var deras kontor liksom i en lägenhet) varmt och vänligt och inte elakt. Och sedan svarade hon engagerat på mina frågor och kom med bra frågor själv och goda råd.
Hon tyckte att jag skulle avvakta med att starta företag, att det antagligen kommer hålla sig inom ramarna för hobbyverksamhet, i alla fall till att börja med.
Det kändes skönt tycker jag. För det här med bizniz är liksom inget som jag har någon vidare fallenhet för är jag rädd.
Och nu så var det ju plötsligt fredag hörni och gusågött DET är tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar