onsdag 26 mars 2014

Grrr!

Agust hostar. Och hostar och hostar. Det gör han alltid förr eller senare när han blir förkyld. Vi har därför sovit, jamen, ganska kasst inatt.
Barnen är listade på Majornas vårdcentral, det har funkat fint.
Drop-in tider på vardagar. Men huxflux stod det inget om drop-in tider på hemsidan.
Jag fick sätta mig i telefonkö och blev uppringd efter en dryg halvtimme för att få infon att man inte körde med drop-in längre utan bokningsbara akuttider. Tyvärr  var dessa tider redan slut för resten av veckan.
Den trevliga tjejen i telefonen kollade upp Agusts journal och såg att han fått Bricanyl tidigare mot hosta, men tyvärr var det en annan läkare nuförti'n än den vi träffade sist och de vill ju helst inte skriva ut något utan att träffa patienten förstås. Nej. Det förstås. Men om de inte har tid att träffa oss då, hur gör vi då? Jo men tyvärr får jag nog hänvisa till Centrumakuten ikväll efter klockan 17 meddelade den skamsna stackars människan.
Lite googling senare så har jag noterat att Kungstens vårdcentral där jag och Martin är listade har drop-in och barn 0-6 år har förtur på min ära. Så nu är det vänt på telefonsamtal därifrån för att kolla om vi kan få lista barnen där istället.
Vi som skulle ha ledighetsmys idag och sätta sprätt på våra sista dolares på vårskor till hela gänget och fika nåt smarr. Det här känns inte alls lika kul faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar