fredag 31 januari 2014

En liten kvällsfix!

Jag tycker så väldigt väldigt mycket om Lisa Bjärbos blogg Onekligen. Mest för att hon verkar vara rolig, trevlig och smart och på ett så träffsäkert och kuligt vis beskriver vardagsliv, stort som smått, men också för att hon bjussar på glimtar från sitt yrkesliv som författare. Häromdagen skrev hon ett inlägg om hur mycket hon tycker om den del i bilderboksprocessen som innefattar att få ta del av illustratörens skisser och att om det funnits ett yrke som innebar att sitta bakom ryggen på en illustratör hela dagarna och glo imponerat samt säga "vad du ritar fiiiint" och ge ryggdunkar och så så hade hon velat ha det jobbet.
Och jag kan bara hålla med! Sign me up!
Ikväll fick jag första sidan färglagd och allt från "min" illustratör och jag vet knappt vad jag ska säga.
Jag är så LYCKLIG över detta samarbete! Och det där att någon annan, som inte alls känner mig får så på pricken samma bilder i huvudet av mitt hittepå, och dessutom kan få ned dem på pränt. Det är som magi rätt och slätt.
Och jag vet att jag använder så mycket utropstecken och superlativ nuförti'n så hälften hade varit nog, men jag kan inte hjälpa det! Känner mig helt enkelt lite hög på hela den här upplevelsen!
Gonatt!


2 kommentarer:

  1. Åh det låter så sjukt roligt! Heja heja heja! Och ja, onekligens blogg är fantastiskt kul. Jag har träffat Lisa två gånger, och hon är rolig även på riktigt :)

    SvaraRadera
  2. Jamen det är det verkligen Johanna! Och det ante mig att hon var en trevlig prick IRL den där Lisa! Grattis till flytten också, vad härligt att allt gick smidigt! Kram Karin

    SvaraRadera