onsdag 7 oktober 2015

Onsdag

Ledig. Ledig. Ledig. Mmmm vad jag gillar ledig!
Jag och lillebror har lämnat storebror på skolan och ätit frukost. Sedan har jag haft datorn i knät och försökt skriva lite kapitelbok då'rå.
Och jag kan ju konstatera att det är "lite" svårare att skriva när någon sitter bredvid och vill att man ska söka efter Blixten/Mineon/Sonic/Super Mario-spel på telefonen alternativt lyssnar på "Jag är en gummibjörn" på repeat på samma telefon och gör urgullig dans till. Och med "lite" menar jag egentligen "skitmycket".
Men, men. En liten bit i taget. Idag har jag skrivit mig igenom kapitel 9. Det kändes stolpigt och lite krystat och nu så här i efterhand tycker jag att det är skräp alltihop. Men skräp kan man bearbeta, skräp kan förädlas. Skräp är bättre än ingenting. Intalar jag mig.

2 kommentarer:

  1. Ja! Mycket bättre med skräp än inget. Om det nu ens är skräp. Det betvivlar jag faktiskt!

    SvaraRadera