onsdag 14 oktober 2015

Läskigheter och roligheter!

Idag är jag lite mallig. För igår vågade jag göra något läskigt. Eller något lite läskigt och väldigt roligt. Jag berättade om högläsning och varför det är så bra och viktigt för alla föräldrar på min nya arbetsplats. Och jag fick så mycket positiva kommentarer efteråt från både kollegor och föräldrar att jag blev alldeles generad. Jag är verkligen inte bra på att gå utanför min bekvämlighetszon, men med tanke på hur gött det känns efteråt så kanske jag borde göra det lite oftare! Det är härligt att få känna sig lite mallig ibland ju!
Och idag är det ledig onsdag. (Yey! ) Jag och fyraåringen kör samma koncept som förra veckan. Vi sitter med varsin teknisk pryl i knät i soffan, jag dator, han surfplatta. Jag jobbar med slutkorr och baksidestext till "Malte Modig och Arga tanten". Han tvättar bilar.
Förhoppningsvis går Malte till tryck i slutet av veckan, och som jag längtar tills den lelle boken finns till! Då kommer även nya ex av "Malte Modig och glitterhästen" att tryckas, det känns också roligt eftersom den varit slut ett bra tag nu. 
Nu ska jag skriva lite mer kapitelbok och sen står det nog legobygge på schemat om jag minns rätt.
Onsdagar alltså, gotta love'm!


4 kommentarer:

  1. Heja dig!! Jag tycker du ska föreläsa mer, överallt på alla skolor och förskolor i hela GBG!! �� M

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick så bra! Jag fick just en idé om att du ju förstås borde komma och föreläsa i Nol också:) Kram syster Yster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina söstra mi! Men nu har jag ju krupit in i min bekvämlighetszon igen och gottat till det, har det så mysigt så där! ;-)
      Pöss!

      Radera