torsdag 8 januari 2015

Årets första arbetsdag

Och det går segt måste jag säga. För är det någonting som jag är riktigt bra på här i världen så är det att vara ledig. Förutom en hel del lästa barnböcker (som egentligen knappast kan räknas som jobb eftersom det är alldeles för roligt) så har jag inte jobbat på tre veckor. Men nu var det alltså dags att sparka igång jobbtankarna igen. Typiskt! Jag som hade kunnat tänka mig att glänsa ett tag till med mina ledighetsskills.
Typiskt är också att vi precis i sista kvarten av ledigheten kom igång med att ordna upp ett svart hål i vårt hem, arbetshörnan, men inte kom riktigt hela vägen in i mål eftersom en viss hyllkonsol på IKEA var slut. Men nytt skrivbord och omklädd stol är på plats, bokhyllan är städad och snygg och skräphögen som låg i, över, under och på arbetsplatsen är borttrollad. Med de sista detaljerna kommer det bli riktigt trivsamt tror jag minsann. Det kan jag behöva för att komma igång med det nya skrivprojektet sådär riktigt ordentligt!


EKBY GÄLLÖ Väggavel IKEA Kan bära 3 hyllplan så du kan skapa mer väggförvaring utan att behöva borra fler hål i väggen.
RANARP Arbetslampa IKEA

2 kommentarer:

  1. Å vad härligt att göra i ordning arbetshörnan! Sånt kan verkligen göra under för arbetsmoralen och lusten.

    SvaraRadera