tisdag 13 januari 2015

6 veckor

6 veckor kvar. 6 veckor kvar. 6 veckor kvar.
Det är mitt magiska mantra som jag repeterar tyst i huvudet, om och om igen. För om 6 veckor åker vi på solsemester till Kanarieöarna.
Sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på för mantra för att överleva sista biten av den här vintern. För hjälp som jag håller på att bli galen/deprimerad av det förjordade mörkret och den här vintern som inte riktigt ens är någon vinter.
Jag har försökt komma på varför jag tycker att den här vintern är så särdeles grym. Det har ju varit en fin sommar med massor av sol och det har inte varit en massa krångel med att borsta fram bilen ur en snöhög på mornarna, jag har knappt behövt skrapa rutorna ens. Men ikväll kom jag på det. Jobbet. Jag är van vid att vara ute på förskolan, en bra stund varje dag under den ljusa stunden. Nu sitter jag inne hela dagarna.
Mycket med projektet har varit sjukt roligt och jag är så glad att jag tog chansen att göra det här. MEN, jag saknar faktiskt förskollärarjobbet så väldigt mycket mer än jag trodde att jag skulle göra. (Note to self: Kom ihåg det Karin, för sjutton gubbar, sen när du är back in bizniz!)

3 kommentarer:

  1. Det gör verkligen stor skillnad att ta vara på de korta ljusstunder som finns under vintern! Härligt med resa att se fram emot i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Absolut inte!!! Det ser jag också fram emot förstås! :)

      Radera