tisdag 11 november 2014

Skrivsugen...

... så in i bänken!
Två olika idéer börjar lösgöra sig ur virrvarret i mitt huvud, nya idéer i för mig nya genrer. Det ena för en lättläst kapitelbok och det andra en kapitelbok för högläsning eller för lite vanare läsare. Och å, alltså ÅÅÅ, vad jag skulle vilja ha tid att fokusera på dem ordentligt.
Det finns alltid tid. Egentligen, jag vet det. Igår och idag till exempel har jag och killarna varit hemma för att lite olika bassilusker har besökt oss, och jag har snott mig tid lite här och där för att sitta vid datorn eller läsa. Men man (läs jag) får liksom ingen ro till något särskilt inspirerat när någon (läs Ebbe eller Agust) ropar "MAMMAAA!!!" varannan minut. Det är väldigt mysigt, på sitt sätt, att skrota omkring ihop så här hemma i höstmörkret, men så rofyllt eller inspirerande är det inte.
Så istället har jag beställt böcker, inspirationsböcker. De här närmare bestämt:

Mackan äger      Bläckhjärta      Så skriver du för unga

Så. Inspiration på väg alltså. Sen gäller det bara att hitt ro också. Och det dyker väl kanske upp det med, förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar