fredag 24 april 2015

Och äntligen vill jag skriva!

Vi har varit hemma hela veckan, jag och barnen. I början av veckan var jag fortfarande ganska matt efter helgen, mitt i veckan började Agust kräkas, sen har han varit ganska matt och idag verkar alla må ganska ok igen. Snabb recap av veckan, rafflande inte sant?
Men veckans viktigaste grej ändå är detta: Jag är skrivsugen! Yey! Idag har jag faktiskt haft lite tid mellan muffinsbak och högläsning och lunchfix också, så de fyra första kapitlen i mitt senaste projekt börjar kännas ganska "färdiga". Eller i alla fall som kapitel. Typ. Känner mig fortfarande väldigt osäker på att få ihop en hel berättelse, som är tillräckligt lång och som håller. Men jag tänker försöka i alla fall. Mitt kungarike för en skrivvecka!
Annars så kan jag berätta att om man tar en ganska liten muffinssmet och sedan knööör ner massor av hackade chokladpraliner samt mini-marshsmallows i. Då får man muffins som är ganska fula men löjligt goda. Ba så ni vet!

2 kommentarer: