söndag 26 april 2015

En tredjedel




Så mycket har jag skrivit av mitt råmanus. På ett ungefär. Och under helgen som gått har jag ändrat berättarperspektiv från tredje person till första person och slutligen tillbaks igen till tredje person. Jag tror nog att det kommer fungera bäst ändå så här.
Imorgon ska jag jobba igen efter en hel veckas sjukande och vårdande och kurerande. Ett monsterpass från 6-18. Men egentligen vill jag bara stanna hemma och skriva. Och skriva. Och skriva.
Ja, ja, vad är väl en bal på slottet och så vidare. Nu ska jag förtränga det där monsterpasset och bristen på skrivtid imorgon genom att läsa ut den här fin-fina inspirationskällan:


vitas_hemlighet_w224px.jpg

Den är slut på förlaget men jag lyckades norpa det sista ex:et (tror jag) av några som Bokskåpet hade köpt direkt av författarinnan. Mycket nöjd över den norpningen!

2 kommentarer:

  1. Fin är den! Jag har ett signerat exemplar hemma :-) Har gått skrivkurs för just den författarinnan.

    SvaraRadera
  2. Tack för boktips, ska genast kolla in :)

    SvaraRadera