lördag 21 mars 2015

Tjoffeli tjoff...

... vad tiden går!
Och inget bloggat har det blivit. Jag som har varit på fin-fina Bokskåpet och läst Malte Modig och glitterhästen och allt! Det var hursomhelst så vansinnigt trevligt. Fina vänner var där och supportade och det kom en del andra barn och föräldrar också. Och jag fick träffa Fifi och hennes Elly IRL, bara en sådan sak!
Om en och halv vecka är min tid i det läsfrämjande projektet slut och jag ska börja arbeta i barngrupp igen. En helt ny förskola och en helt ny barngrupp. Det kommer bli jättebra tror jag, när jag väl är igång igen. Men just här och nu känner jag mig mest vemodig över att projekttiden snart är slut. Det har varit så vansinnigt roligt att få snöa in på böcker och läsning på det här sättet. Fatta att få betalt för att välja ut och köpa massor och åter massor av böcker. För någon annans pengar. Himmelriket ju!
En del av mig är så in i bänken sugen på att läsa till bibliotekarie efter den här erfarenheten. En annan del blir alldeles matt av bara tanken på fyra år av deltidsstudier och snålande för att få det att gå ihop.
Jag har öppnat nya manuset idag, kapitelboken, och skrivit några rader. Det var första gången på flera veckor. Skulle verkligen behöva lite mer sammanhängande skrivtid för få ihop det. Ingen sådan i sikte dock, så jag får väl pilla på lite nu och då. Så kanske jag hinner färdigt lagom till att barnen flyttar hemifrån i alla fall. Det får nog bli mitt nya mål efter dagens kvartslånga skrivpass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar