onsdag 7 maj 2014

Barnbokskatalogen

Igår fick jag mail från min förläggare på Idus om att det är dags att skicka in bidrag till årets Barnbokskatalog.
Boken är ju inte färdig än, men man kan skicka in manus och omslagsbild och ändå ha en chans att komma med. Så jag har läst igenom manuset cirkus 42 gånger och ändrat lite småpet här och där och mailat iväg det. Omslaget är inte heller det färdigt än men vi har bollat lite idéer som känns bra och man fick lite extra tid på sig med att skicka in det så förhoppningsvis hinner vi.
Sen är det bara att hålla tummarna dygnet runt tills juni då det bestäms vilka böcker som får vara med i katalogen. Kan ju bli lite knepigt att klara sig utan tummar i en månad förstås, men det får gå.
Det är tusentals böcker som skickas in och ca 40 bilderböcker som kommer med så jag vet att det knappt är lönt att hoppas. Men jag kan inte låta bli. Jag vet att vi inte snackar rock'n'roll här precis va, men för mig hade det vart SÅ JÄKLA HÄFTIGT att få se vår bok i den där lilla trycksaken!

7 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas! Jag håller alla mina fingrar och tår också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Gör det, det behövs!!!

      Radera
  2. Håller tummarna jättemycket jag också!! (Men kommer pausa ibland för att kunna äta och jobba och så, men i övrigt: stenhårt tumhåll :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Jomen ok då, jag är glad för det lilla. ;-) Tack!!!

      Radera
  3. Heja, heja, heja!!! Tummarna hålls på 1a våningen!!

    SvaraRadera
  4. Det skulle ju vara skitcoolt! Något av det coolaste som kan hända troligen. Jag håller tummarna!

    SvaraRadera