tisdag 29 december 2015

Jullov

Jag och barnen har jullov. Vi gillar't.
Julen var fin. Julafton hemma i huset och sedan ett par dagar i Martins föräldrahem. Mycket god mat och mysigt häng. Som det ska vara.
Och snart är det nytt år. Det jag vet än så länge om 2016 är:


  1. Att jag ska fylla 40 år.
  2. Att jag ska få hålla min första kapitelbok i handen. 
  3. Att jag ska söka stipendium från Författarfonden för första gången. 


Om nr 1 tänker jag: "På allvar!? Hur gick det till!? 40 år!? Om nr 2 tänker jag: Längt, längt, längt!!! Och om nr 3 tänker jag: Hoppas, hoppas, HOPPAS!!!

4 kommentarer:

  1. Men herre GUD då fyller Mikael också 40 ju. Han som blott var en tanig 29-åring när vi träffades. Vad händer!!??

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag nyfiken på din kapitelbok! Är den antagen? Kan du avslöja något om vad den handlar om?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är antagen. Idus förlag. Går snart till tryck! Den handlar om Kakan, om att vara snart nio år, om handboll, om att bli osams med sin bästis och om att våga ta plats. :-)

      Radera