fredag 13 februari 2015

Lite krupp och lite sportlov

Häromnatten fick vi för första gången i vårt liv som föräldrar ringa ambulansen. Det var läskigt. Ebbe vaknade i panik mitt i natten och kunde inte andas eller prata. Falsk krupp. Han har aldrig haft sådan problem innan och jag trodde att falsk krupp var något som bara mindre barn får. Tydligen inte. Men ambulanspersonalen var underbara och gav honom medicin som gjorde att svullnaden i stämbanden gick ner. Sedan sov jag och Ebbe på soffan med altandörren öppen. Eller Ebbe sov rättare sagt och jag låg och lyssnade efter hans andetag.
Sen har han varit pigg, men lite hostig och hes, så vips blev det ett lite oplanerat sportlov för killarna. Mycket bra grej med projektjobbet jag har nu. Jag kan jobba lite när som helst och lite var som helst. Svårt att göra när man jobbar på förskola. Omöjligt faktiskt.
Så idag till exempel skjuter jag upp det som ska göras till eftermiddagen och tänker ta med killarna på skoshopping istället. Vår chartersemester närmar sig och vi behöver sommarskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar